Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Το "To Do List" και τα μυστικά του


Πόσες φορές καθόμαστε και γράφουμε λίστες με τις καθημερινές μας υποχρεώσεις, τα ραντεβού, τα τηλεφωνήματα που έχουμε να κάνουμε, τα πράγματα που πρέπει να αγοράσουμε!!! Και πόσες φορές δεν έχουμε απογοητευτεί επειδή η λίστα απλά "δεν μας βγαίνει": δεν προλαβαίνουμε να τα κάνουμε όλα, δεν έχουμε τη διάθεση να τα κάνουμε όλα, οι υποχρεώσεις απλά μας πνίγουν.  


Κατ' αρχήν πρέπει να γίνει κατανοητό ότι υπάρχουν άνθρωποι που λειτουργούν ικανοποιητικά με λίστες και άλλοι πάλι που λειτουργούν καλύτερα χωρίς.  Η δεύτερη κατηγορία έχει τη δυνατότητα της νοερής καταγραφής των καθημερινών της υποχρεώσεων.  Είναι όμως η μειοψηφία...

Με ποια σειρά λοιπόν οργανώνουμε τις υποχρεώσεις μας;

ΠΡΩΤΑ:  ορίζουμε το "ΔΙΚΟ" μας χρόνο
ΜΕΤΑ:    ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ...

Ο δικός μας χρόνος είναι ο χρόνος της χαλάρωσης, της εκτόνωσης, της προσωπικής μας ευχαρίστησης.  Δεν είναι ο χρόνος του ύπνου.  Είναι ο χρόνος που θα διαβάσουμε ένα βιβλίο, θα δούμε μια ταινία, θα περιποιηθούμε τον εαυτό μας, θα κάνουμε πλάκα με τους φίλους μας κλπ. Κι αυτός ο χρόνος πρέπει να υπάρχει ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.  Ας είναι λίγος, ας είναι μόνο μισή ώρα.  Αξίζει να τον προγραμματίσουμε και να ευεργετηθούμε απ' τα οφέλη του γιατί δεν είναι τίποτα άλλο παρά η καθημερινή βαλβίδα ασφαλείας μας.  Είναι ο χρόνος που "θα περιμένουμε" όλη τη μέρα και θα μας κρατάει "ζωντανούς".

Πως οργανώνουμε όμως ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ;

Γενικά βάσει προτεραιοτήτων

Γράφουμε όλες τις υποχρεώσεις μας στην ατζέντα και δίπλα τοποθετούμε ένα γράμμα: 

Α   αν είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό να γίνουν την συγκεκριμένη μέρα
Β   αν είναι σημαντικές αλλά με ένα περιθώριο ανοχής 
Γ   αν μπορούν να γίνουν αύριο, μεθαύριο κλπ. χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα

Αν λοιπόν μια δεδομένη μέρα κατορθώσουμε να κάνουμε όλες τις υποχρεώσεις με το γράμμα Α, τότε μπορούμε να θεωρήσουμε χωρίς τύψεις κι ενοχές ότι είναι μια ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΜΕΡΑ. 

Επίσης θα βοηθούσε αν κατηγοριοποιούσαμε τις υποχρεώσεις μας ανάλογα με το είδος πχ. τηλεφωνήματα, αγορές, πληρωμές, ραντεβού κι ανάλογα με τον χώρο που μπορούν να πραγματοποιηθούν. 

Πότε πρέπει να γίνουν οι σημαντικές δουλειές κατά τη διάρκεια της ημέρας;

Ιδανικά τις ώρες που είμαστε πιο παραγωγικοί.  Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ώρες κατά τις οποίες είναι πιο ενεργητικός και πιο έτοιμος να αναλάβει "δύσκολες αποστολές".  Για παράδειγμα, εγώ είμαι πιο παραγωγική από τις 4 το απόγευμα μέχρι τις 8 το βράδυ. 

Όλα τα παραπάνω μπορεί να είναι ωραία και βοηθητικά. Γιατί όμως αναβάλλουμε τις υποχρεώσεις μας και τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό;  

Στην επόμενη ανάρτηση...

10 σχόλια:

  1. καταρχην χαιρομαι πολυ που εδωσες σημεια ζωης! μας ελειψες!
    ενδιαφερουσα αναρτηση και εξυπνος τροπος προγραμματισμου!
    θα το προσπαθησω και θα σου πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χάρηκα τόσο πολύ όταν είδα το σχόλιό σου! Είναι το πρώτο μου για το 2013 και ούτως ή άλλως είσαι το γούρι μου...

      Διαγραφή
  2. Που είσαι Τόνια; Γιατί χάθηκες; Κι εγώ χάρηκα για την επιστροφή σου, ελπίζω να είναι όλα καλά, φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου, Γεωργία. Είμαι καλά, απλά κάποια στιγμή στέρεψα από ιδέες και είπα να δώσω λίγο χρόνο...Glad to be back.

      Διαγραφή
  3. Πολύ χρήσιμες συμβουλές! Πάντα όμως έχω ανάγκη από περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μου μέσα στην ημέρα...νιώθω σαν να έχω ανάγκη 1 εβδομάδα να σηκώνομαι το πρωϊ και να μην έχω καθόλου υποχρεώσεις και απλά να χαλαρώνω... Αλλά πού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή θα ήταν μια βδομάδα καθησιό, δε λέω!!! Και δύο...

      Διαγραφή
  4. Γεια σου Τόνια πολύ χαίρομαι που επέστρεψες, πολύ ωραία η ιδέα σου και χρήσιμη ειδικά τώρα που είμαι πάνω στις αλλαγές μου. Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι σε καλό δρόμο... Αυτό δείχνουν οι φωτό σου ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ. Περιμένουμε τις επόμενες. Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Πόσο μας έλειψαν οι συμβουλές σου!Μη χάνεσαι!
    Όσο για τη λίστα ,έχω προσπαθήσει πολλές φορές να ακολουθήσω κάποιο πρόγραμμα όμως πάντα τα κάνω ''σαλάτα''!Είτε σε δίαιτα,είστε σε πρόγραμμα για δουλειές σπιτιού δε με βολεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα έχεις στο μυαλό σου οργανωμένα, είναι το ίδιο πράγμα. Και κάνεις και οικονομία στο χαρτί...Φιλιά.

      Διαγραφή

Σχολιάκι;